سیاسی

معنویت و عسگراولادی

شروع کلام او در مجالس ، تا آنجا که به یاد دارم- بدون استثناء،با یاد خدا و استمداد از او بود و این دعا را ابتدااً ، با تمام وجود خود ، به زبان می آورد : اللَّهُمَّ اهْدِنَا مِنْ عِنْدِکَ وَ أَفِضْ‏ عَلَیْنَا مِنْ‏ فَضْلِکَ‏ وَ انْشُرْ عَلَیْنَا رَحْمَتَکَ وَ أَنْزِلْ‏ عَلَیْنَا مِنْ‏ بَرَکَاتِکَ.
شروع کلام او در مجالس ، تا آنجا که به یاد دارم- بدون استثناء،با یاد خدا و استمداد از او بود و این دعا را ابتدااً ، با تمام وجود خود ، به زبان می آورد : اللَّهُمَّ اهْدِنَا مِنْ عِنْدِکَ وَ أَفِضْ‏ عَلَیْنَا مِنْ‏ فَضْلِکَ‏ وَ انْشُرْ عَلَیْنَا رَحْمَتَکَ وَ أَنْزِلْ‏ عَلَیْنَا مِنْ‏ بَرَکَاتِکَ.

اعتقاد او بر این بود که اگر مشکلی در راه پر پیچ و خم فعالیتهای سیاسی و اجتماعی ما پدیدار شود، برای چاره جویی ، راهنمایی جز از جانب خدا قابل تصور نیست و هیچ گاه نباید در افراط و تفریط به خود مغرور یا از لطف خدا مأیوس شویم بلکه در همه حال باید به درگاه ربوبی امید بندیم ؛ برتریها جز به فضل الهی به کسی و گروهی نمی رسد ، پس چشم به دیگران نباید دوخت و فقط از درگاه خدا باید درخواست فضل کرد: هر آنچه خیر است ، جز از جانب او به ما افاضه نمی شود؛ و ما آنگاه موفق می شویم که برخوردار از برکات و سپاسگزار رحمت الهی باشیم . اللهم نور تربته.

منبع:کتاب حبیب دلها

https://www.shoma-weekly.ir/uzy9pc