محمد نبی حبیبی قائم مقام بنیاد بینالمللی غدیر، بیان داشت: قرار بود سخن اول در این همایش شکوهمند را حضرت آیتالله خز علی، دبیرکل بنیاد بینالمللی غدیر انجام دهند، اما به علت کسالت این موضوع امکانپذیر نشد.

محمد نبی حبیبی قائم مقام بنیاد بینالمللی غدیر، بیان داشت: قرار بود سخن اول در این همایش شکوهمند را حضرت آیتالله خز علی، دبیرکل بنیاد بینالمللی غدیر انجام دهند، اما به علت کسالت این موضوع امکانپذیر نشد.
* حبیبی: غدیر یک حادثه تاریخی معمولی نیستوی اضافه کرد: آیتالله خزعلی، به معنای واقعی کلمه در طول عمر شریفشان دغدغه، غدیری داشتند حتی در یک مراسمی در شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) حضرت حجتالاسلام و المسلمین صدیقی، جملهای درباره این شخصیت بیان کردند و آن این بود که آیتالله خز علی، یکی از حجتهای خدا است.
حبیبی ادامه داد: آیتالله خز علی، حافظ کل قرآن کریم و نهجالبلاغه یک زندگی اسطورهای دارد یعنی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حکم محکومیت به اعدام ایشان در مبارزات علیه رژیم شاه صادر شده بود که با وساطت مرحوم آیتالله بروجردی این حکم اجرا نشد.
وی افزود: بنده و دوستانی که از نزدیک توفیق محشور بودن با ایشان را داریم، انصافاً در هر بُعدی از ابعاد زندگی این شخصیت بزرگ جهان اسلام، میتوان درسهایی آموخت که این درسها میتواند آموزهای برای چگونه زندگی کردن باشد.
قائم مقام بنیاد بینالمللی غدیر گفت: بارها اشاره شده است که غدیر یک حادثه تاریخی معمولی نیست یعنی این که بعد از پیامبر اکرم (ص) با کدام امام و کدام امامت؟ غدیر هر دوی این سوالها را پاسخ داده است.
وی اضافه کرد: اسلامی که ادعا حکومت نداشته باشند، اسلام غدیری نیست و مدعیان حکومت، به نام اسلام نیز در تاریخ فراوان بودهاند اما با کدام امامت و با کدام امام؟ پاسخ کامل این دو سوال در غدیر داده شده است.
حبیبی ادامه داد: جنگ جمل و صفین را وقتی مشاهده میکنیم، متوجه میشویم که هر دو سپاه هم اهل نماز و هم اهل روزه و مستحبات هستند اما وجه تمایز این دو لشکر در امام این لشکرها و امامت این لشکرها است.
به گفته وی، به نام کلیت اسلامی خیلی کارها انجام شده است، مگر به نام اسلام در همان اوایل اسلام، کمیل 90 ساله صحابی علی بن ابی طالب را گردن نزدند؟ آن را نیز به نام اسلام گردن زدند و حتی هدایایی که برای برخی از فرمانداران در همین حکومتهایی که به اسم اسلام تعبیر میشد، داده میشد خونهای خشک شده شیعیان قتل عام شده را برای آنها میفرستادند.
حبیبی بیان کرد: مگر همینهایی که به اسم امام مسلمانها هم حکومت و هم امامت را غصب کردند، برخی از آنها نبودند که دستور میدادند شیعههای مبارز را پیش دیدگانشان گردن بزنند؛ حتی برخی از آنها مگر نبودند که دستور میدادند که فلزات گداخته شده را در آتش را بعد از گردن زدن روی گردن بریده این مبارزان شیعه بگذارند تا خون دیرتر خارج شود تا خلیفه مسلمین بیشتر لذت ببرند.
وی افزود: در جمهوری اسلامی ما با عقبه غدیری معتقدیم که انقلاب ریشه دارد، یعنی عقبه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران، غدیر است، آیندهای که جمهوری اسلامی به آن مینگرد، ظهور امام زمان (عج) است.
حبیبی معتقد است، چه کسانی بایستی این شکوه، عظمت، تاریخ و حماسه بزرگ ماندنی را برای نسلهای فعلی و آینده با تصویری زیبا ابراز کند که یکی از آنها هنرمندان و شاعران هستند و جمعی از شما هستید.
قائم مقام بنیاد بینالمللی غدیر گفت: شما شاعران در واقع کار «حسان بن ثابت» را انجام دهید، بعد از ایراد خطبه غدیر در روز غدیر خم، نخستین کسی که با اجازه پیامبر اکرم (ص) قسمتی از خطبه غدیر را به شکل شعر درآورده است، این شاعر نامدار مسلمان است.
وی اضافه کرد: بنیاد بینالمللی غدیر که با همت آیتالله خز علی و با حضور شخصیتهای ارجمندی از حدود 13 سال پیش تشکیل شده است، وظیفه اصلی خودش را به موضوع با کدام و با کدام امامت میداند؛ این بنیاد معتقد است که در همیشه تاریخ پاسخ به این دو سوال ضرورت دائمی دارد. اگر در مقطعی هم برای توده مردم مشخص باشد که کدام امام و کدام امامت، امکان انحراف و تحریف وجود دارد به همین منظور غدیری زندگی کردن، یک ضرورت دائمی همه جامعههای اسلامی است.
* حبیبی: غدیر یک حادثه تاریخی معمولی نیستوی اضافه کرد: آیتالله خزعلی، به معنای واقعی کلمه در طول عمر شریفشان دغدغه، غدیری داشتند حتی در یک مراسمی در شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) حضرت حجتالاسلام و المسلمین صدیقی، جملهای درباره این شخصیت بیان کردند و آن این بود که آیتالله خز علی، یکی از حجتهای خدا است.
حبیبی ادامه داد: آیتالله خز علی، حافظ کل قرآن کریم و نهجالبلاغه یک زندگی اسطورهای دارد یعنی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حکم محکومیت به اعدام ایشان در مبارزات علیه رژیم شاه صادر شده بود که با وساطت مرحوم آیتالله بروجردی این حکم اجرا نشد.
وی افزود: بنده و دوستانی که از نزدیک توفیق محشور بودن با ایشان را داریم، انصافاً در هر بُعدی از ابعاد زندگی این شخصیت بزرگ جهان اسلام، میتوان درسهایی آموخت که این درسها میتواند آموزهای برای چگونه زندگی کردن باشد.
قائم مقام بنیاد بینالمللی غدیر گفت: بارها اشاره شده است که غدیر یک حادثه تاریخی معمولی نیست یعنی این که بعد از پیامبر اکرم (ص) با کدام امام و کدام امامت؟ غدیر هر دوی این سوالها را پاسخ داده است.
وی اضافه کرد: اسلامی که ادعا حکومت نداشته باشند، اسلام غدیری نیست و مدعیان حکومت، به نام اسلام نیز در تاریخ فراوان بودهاند اما با کدام امامت و با کدام امام؟ پاسخ کامل این دو سوال در غدیر داده شده است.
حبیبی ادامه داد: جنگ جمل و صفین را وقتی مشاهده میکنیم، متوجه میشویم که هر دو سپاه هم اهل نماز و هم اهل روزه و مستحبات هستند اما وجه تمایز این دو لشکر در امام این لشکرها و امامت این لشکرها است.
به گفته وی، به نام کلیت اسلامی خیلی کارها انجام شده است، مگر به نام اسلام در همان اوایل اسلام، کمیل 90 ساله صحابی علی بن ابی طالب را گردن نزدند؟ آن را نیز به نام اسلام گردن زدند و حتی هدایایی که برای برخی از فرمانداران در همین حکومتهایی که به اسم اسلام تعبیر میشد، داده میشد خونهای خشک شده شیعیان قتل عام شده را برای آنها میفرستادند.
حبیبی بیان کرد: مگر همینهایی که به اسم امام مسلمانها هم حکومت و هم امامت را غصب کردند، برخی از آنها نبودند که دستور میدادند شیعههای مبارز را پیش دیدگانشان گردن بزنند؛ حتی برخی از آنها مگر نبودند که دستور میدادند که فلزات گداخته شده را در آتش را بعد از گردن زدن روی گردن بریده این مبارزان شیعه بگذارند تا خون دیرتر خارج شود تا خلیفه مسلمین بیشتر لذت ببرند.
وی افزود: در جمهوری اسلامی ما با عقبه غدیری معتقدیم که انقلاب ریشه دارد، یعنی عقبه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران، غدیر است، آیندهای که جمهوری اسلامی به آن مینگرد، ظهور امام زمان (عج) است.
حبیبی معتقد است، چه کسانی بایستی این شکوه، عظمت، تاریخ و حماسه بزرگ ماندنی را برای نسلهای فعلی و آینده با تصویری زیبا ابراز کند که یکی از آنها هنرمندان و شاعران هستند و جمعی از شما هستید.
قائم مقام بنیاد بینالمللی غدیر گفت: شما شاعران در واقع کار «حسان بن ثابت» را انجام دهید، بعد از ایراد خطبه غدیر در روز غدیر خم، نخستین کسی که با اجازه پیامبر اکرم (ص) قسمتی از خطبه غدیر را به شکل شعر درآورده است، این شاعر نامدار مسلمان است.
وی اضافه کرد: بنیاد بینالمللی غدیر که با همت آیتالله خز علی و با حضور شخصیتهای ارجمندی از حدود 13 سال پیش تشکیل شده است، وظیفه اصلی خودش را به موضوع با کدام و با کدام امامت میداند؛ این بنیاد معتقد است که در همیشه تاریخ پاسخ به این دو سوال ضرورت دائمی دارد. اگر در مقطعی هم برای توده مردم مشخص باشد که کدام امام و کدام امامت، امکان انحراف و تحریف وجود دارد به همین منظور غدیری زندگی کردن، یک ضرورت دائمی همه جامعههای اسلامی است.