
حمیدرضا ترقی در گفتوگو با خبرنگار یار خراسانی اظهار داشت: در ایام منتهی به انتخابات شاهد افتتاح پروژههای نیمهتمام یا افتتاح مجدد پروژهها، افتتاح بخشهای محدود افزودهشده به پروژههای دیگر، افتتاح پروژههایی که ۸۵ درصد آن در دولتهای گذشته انجامشده و یا پروژههایی که زمان افتتاح آن گذشته است توسط دولت هستیم.
وی در ادامه بابیان اینکه دولت با برگزاری اینگونه افتتاحیهها سعی بر کارآمد نشان دادن خود و جلب آرای جامعه از این طریق است خاطرنشان کرد: افتتاح مجدد پروژهها در ماههای پایانی دولت ناشی از دستخالی دولت از ارائه کارنامه قابلقبول برای راضی کردن افکار عمومی جامعه است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به اینکه افتتاح مجدد پروژهها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و خلاف صداقتی است که دولت باید با مردم داشته باشد، تصریح کرد: منصفانه و عادلانه نیست که دولت پروژهای که ۸۵ درصد آن در دولتهای گذشته انجامشده است را در کارنامه خود قرار دهد.
وی واژه افتتاح رسمی را همان افتتاح مجدد دانست و اذعان کرد: دولت یک پروژه را به دهها قسمت تقسیم میکند برای افتتاح هر قسمت از پروژه بهصورت جداگانه مراسم میگیرد و این ناشی از کمکاری دولت و فقدان کارنامه روشن و شفاف است.
ترقی با تأکید بر اینکه دولت با افتتاح پروژهها به این سبک به دنبال این است که کار کمحجم خود را پرحجم نشان دهد، بیان کرد: صداوسیما متأسفانه به دلیل اینکه دستش زیر سنگ بودجه دولت گیر است به بوق تبلیغاتی دولت تبدیلشده است.
وی در پایان بابیان اینکه صداوسیما یک فضای ناعادلانهای را در برنامه تبلیغاتی خود به وجود آورده که عمده تبلیغات برای دولت است، عنوان کرد: نامزدهای دیگر از کمترین طعم تبلیغات برخوردار هستند و این ناشی از فشار دولت و یا گروگانگیری صداوسیما توسط دولت است.