به‌روز شده در: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
logo
تازه های سایت
کد خبر: ۷۷۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
پیامهای شما
فرید زکریا (تحلیلگرCNN) در خصوص «لبخند روحانی» گفت: ما در مقابل «لبخند منهای تعلیق» باید «لبخند منهای لغوتحریم» داشته باشیم

898...0912- راجع به مطالب موهن نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نسبت به رئیس جمهور محترم ایران؛ عرض میکنم: مه فشاند نور او عوعو کند، هر کسی بر طینت خود میتند. تقی امانی

083...0935- طراح این مسابقه جای خالی معلم دبستان بوده؟

337...0911- امام خامنهای: مابه دولت امریکا بدبین هستیم زیراخود برتربین غیرقابل اعتماد و عهدشکن است (قابل توجه سازشکاران حرف امام حرف دل ملت ایران است)

005...0913- پیشنهاد میدهم که جوانان هجده ساله را بجای دوسال خدمت سربازی، دو سال به جهاد خانهسازی ببرند تا پس ازپایان این دوره هر کدام صاحب یک باب منزل مسکونی برای ازدواج آسان و اشتغال نسبی شوند.

369...0911- حزب موتلفه اسلامى امروزبیش ازهمه چیزنیاز به این دارد که بصورت یک حلقه احزاب اصولگرا رابه هم متصل کند که یدالله مع جماعه و از ظرفیت همه گروههاى اصولگرا جهت پیشبرد اهداف ولایت ونظام کمک بگیرد

360...0911- باتشکر ازمواضع اصولى نشریه شما ازشما میخواهم به صورت نام ببرید باذکر تاریخ جنایات آمریکا را ازگذشته تاکنون بنویسید تاتوى دل بعضىها قند آب نشود.

983...0912- آقای ظریف در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در روز شنبه مورخ ۹۲/۷/۱۳ چند مرتبه نام «اسرائیل» را در سخنانشان بکار برد؛ در مقابل مجری همین برنامه از «رژیم صهیونیستی» استفاده میکرد. حتی در‌‌ همان روز امام خامنهای در مراسم اعطای سردوشی دانشجویان ارتش در سخنانشان از واژه «رژیم جعلی و اشغالگر فلسطین» استفاده کردند. به نظر میرسد آقای ظریف نيازمند دقت بيشتري است/حمیداردستانی

046...0935- فرید زکریا (تحلیلگرCNN) در خصوص «لبخند روحانی» گفت: ما در مقابل «لبخند منهای تعلیق» باید «لبخند منهای لغوتحریم» داشته باشیم /... ودیگرهیچ

983...0912- درود بر تدبیر و امید که میخواهد، ما را نه؛ بلکه از ما بهتران را صاف به آمریکا بفرستد و اعتبار و احترام به پاسبورد ایشان بدهد. اصلا گور پدر امتی که دهها هزارشهید برای حفظ غرور خود داد؛ شهیدانی که هر از چند گاهی سر از خاک برمیدارند تا بگویند ما مرد بودیم، به عهدمان وفاکردیم؛ شماچطور؟

660...0915- تجمیع انتخابات اشتباه است، انتخابات باید جدا و مستقل در ایران برگزار گردد. تجمیع انتخابات یه جور به انحراف کشاندن صورت مسئله است. حامیان تجمیع انتخابات هزینه را بهانه نکنند؛ هزینههای بیشتر از این در ایران هدر میرود چیزی نمیگویند آمدهاند به انتخابات گیر میدهند که نماد و تمرین دموکراسی است.

025...0915- امیدواریم این ضرب المثل مازندرا نی درخصوص رابطه با امریکا مصداق پیدا نکند که: اسب دادیم خرگرفتیم از خوشحالی پر گرفتیم

680...0936- در صحن رضا نشسته یادت کردم/ با سوز و صدای خسته یادت کردم/ ای دوست سلامت برساندم اینجا / با قلب ودل شکسته یادت کردم

برچسب ها: پیامهای شما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
0
با خون شهدایمان بازی نکتتد
مرتضی خاکپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
0
0
حق الناس چیست؟ و موارد و حدود آن .
این نشان که احترام به حقوق دیگران و ادای آن یکی از اساسی‌ترین اهداف ادیان آسمانی است. قرآن کریم در آیات بسیاری مؤمنان را چه در باب مسائل اقتصادی و چه در باب حقوق اجتماعی و… دعوت به احترام به حقوق مردم نموده است. در اینجا تنها به دو نمونه از این آیات اشاره می‌نماییم.
«یا أیّها الّذین آمنوا لا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید اموال یکدیگر را از طرق نامشروع و غلط و باطل نخورید»؛[۲]یعنی، هرگونه تصرف در مال دیگری که بدون حق و بدون مجوز منطقی و عقلانی بوده باشد ممنوع شناخته شده است.
قرآن کریم، به هنگام نکوهش از قوم یهود و ذکر اعمال زشت آنان می‌فرماید: «…وَ أَکْلِهِمْ أَمْوالَ النَّاسِ بِالْباطِلِ…»؛[۳]آنان در اموال مردم بدون مجوز و به ناحق تصرف می‌کردند. (ناگفته پیداست که مراد از اکل و خوردن، در این آیه کنایه از هرگونه تصرف است خواه به صورت خوردن معمولی باشد یا پوشیدن و یا سکونت و یا غیر آن و چنین تعبیری در زبان فارسی نیز رایج است).
بنابراین، هرگونه تجاوز، تقلب، غش، معاملات ربوی، رشوه، خرید و فروش اجناسی که فایده منطقی و عقلانی در آنها نباشد، خرید و فروش وسایل فساد و گناه، در تحت این قانون کلی قرار دارند.
در کتب روایی نیز توجه فراوانی به حق الناس شده است. به طوری که اگر تمام روایات مربوطه جمع بندی شود، چندین جلد کتاب خواهد شد. امّا در اینجا به چند نمونه از روایات اشاره می‌شود.
حضرت علی ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «اَمّا الظّلم الّذی لا یُترکُ، فَظلمُ العباد بَعضُهُم بعضاً؛ امّا ظلمی که بخشوده نمی‌شود ظلمی است که بعضی از بندگان خدا بر بعض دیگر می‌کنند.»[۴]
و در روایت دیگری آن حضرت حتی ادای حق الناس را از حق الله مهم‌تر دانسته و می‌فرماید: «جَعلَ الله سُبحانه حُقوقُ عبادِهِ مُقدّمةً علَی حُقُوقهِ فَمنْ قامَ بِحقُوقُ عبادالله کانَ ذلک مؤدّیاً الی القیامِ بِحقوقِ الله؛ خداوند حقوق بندگانش را مقدم بر حقوق خود قرار داده و کسی که حقوق بندگانش را رعایت کند حقوق الهی را نیز رعایت خواهد کرد».[۵]
حدود و موارد حق الناس
باید گفت بر اساس آیات و روایات اسلامی، مردم ومؤمنان دارای سه نوع حق و احترام می‌باشند.
۱٫ احترام به مال مردم
در دیدگاه اسلامی، مال و دارایی مؤمن و گاهی اموال دیگران محترم است ومصونیت دارد و اتلاف و تجاوز در آن مجاز نیست. بنابراین، اگر کسی از راه ربا، رشوه، فریبکاری، سرقت و بالاخره هرگونه تصرف نامشروع، مالی را از کسی خورده باشد، باید به تحصیل رضایت صاحب مال و یا باز پس دادن آن مال اقدام نماید.
۲٫ احترام جان مردم
جان مسلمان از نظر اسلام حرمت خاصی دارد بنابراین هیچ کس نمی‌تواند به جان مسلمان، لطمه‌ای از قبیل ضرب و جرح وارد آورد یا با دادن غذای فاسد و مسموم و یا اعتیاد به مواد مخدر و یا هر چیز دیگری، سلامتی کسی را به خطر اندازد. بنابراین احترام به جان و بدن و سلامتی افراد، تا آن حدّ مورد اهمیت و مؤاخذه است که حتی خداوند هم از آن صرف نظر نمی‌کند! امام علی ـ علیه السّلام ـ فرمود: خداوند می‌فرماید: «به عزّت و جلال خودم سوگند، از ظلم هیچ ظالمی نخواهم گذشت، اگر چه به اندازه دست بر دست زدنی باشد، ‌یا با فشار دادن دستی از روی ستم، محقق شده باشد».[۶]
علاوه بر احترام و حرمت جسم و بدن دیگران، انسان نمی‌تواند با ترساندن و اندوهگین ساختن، آزردن و خلاصه هر گونه ضربه به اعصاب و روان دیگران موجبات ناراحتی آنان را فراهم نماید،‌درغیر این صورت باید همه ضربه‌ها و خسارت‌های وارده را جبران نماید. و اگر چنین نکند، در دنیا و آخرت کیفر کردار ناروای خویش را خواهد دید.
۳٫ حفظ آبروی دیگران و احترام به آن
عرض و آبروی افراد هم، دارای حرمت و مصونیت فوق العاده‌ای است و از موارد حق الناس به شمار می‌آید. بنابراین انسان نمی‌تواند به وسیله غیبت، تهمت، افشاگری و هرگونه رفتار دیگری، به آبرو و حیثیت دیگری ضربه و آسیبی وارد نماید، زیرا در غیر این صورت مرتکب ظلم بزرگی در حق او شده که باید به جبران آن بپردازد. چنان که امام صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «مَن کسَرَ مؤمِناً فَعلَیْه جَبْرُهُ؛ هر کس حیثیت مؤمنی را بشکند، بر او واجب است که آن را جبران نماید».[۷]
نتیجه گیری:
حاصل آن که حق الناس از نظر اسلام دارای گسترة وسیعی می‌باشد. به عبارتی حق الناس در همه ابواب فقه وجود دارد و می‌توان گفت که بابی از ابواب فقه اسلامی نیست، مگر اینکه مسایل فراوانی در زمینه حق الناس وجود دارد. پس باید دانست که جامعه بر عهدة هر یک از اعضای خود حقوقی دارد که همگی به احترام و ادای آن موظفند وعمل به آنچه آدمی، خود انتظار انجام آن را از دیگران دارد، پایین‌ترین درجه آن است. چنان که از امام صادق ـ علیه السّلام ـ درباره حق مؤمن بر مؤمن سؤال شد، آن حضرت فرمود: «… اَیْسَرُ حَقٍّ مِنها اَنْ تُحبُّ لِنفْسِکَ و تَکْرهُ لهُ ما تَکرَهُ لِنَفْسِکَ…؛ کم‌ترین میزان حقوق برادرت بر تو آن است که آنچه را برای خودت دوست می‌داری برای او نیز دوست بداری و آنچه را برای خودت نمی‌پسندی، برای او نپسندی.
http://mkhakpour9.persianblog.ir
=========
آقای مسئول به چه حقی ۲۵ سال است که حقوق رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ ٪ را نمی دهی .
رزمنده ؛ ایران زمین را با خون خود خریده است . چرا این همه زمین باشد و رزمنده خانه نداشته باشد .
همه ایران به رزمندگان بدهکارند .
و شما به رزمندگان بدهکارید .
مگر می شود رزمنده ای که سالها در جنگ بوده و حالا که در جنگ پبروز شده . بدون حقوق و بدون مسکن و بدون معیشت به امان خدا رها شود و مشکل غم نان باشد .
به خود آیید و بدهکاری خودتان و ملت ایران را به رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ ٪ بپردازید .
( که جانباز زیر ۲۵ ٪ من در آوردی است و همه جانبازان باید که حقوق و معیشت بگیرند و این تبعیض و ظلم را پایان دهید )
چرا یک رزمنده برای معیشت خود شب و روز گریان باشد .
http://mkhakpour9.persianblog.ir


وقتی به 75 میلیون نفر یعنی به همه جمعیت ایران حقوق می دهیم چه دلیلی دارد که حق الناس مستمری حقوق رزمندگان و جانبازان زیر 25 ٪ را ندهیم .
آیا دلیلی بالاتر از این که مخالف پیروزی و رشادت رزمندگان اسلام و ایران هستیم و رزمندگان را به حاشیه راندیم : تا عدالت را برقرار نکنیم . و جامعه ای رانتی داشته باشیم .

و اما ما باید بخواهیم که حقوق رزمندگان و جانبازان زیر25% متناسب با قوانین سایر کشور ها یعنی مبلغی در حدود 250 دلار در ماه تعیین گردد .

فتح‌الله حسینی؛ نماینده مردم قصر شیرین در مجلس1392 : با وجود اینکه در سال گذشته صد میلیارد برای رزمندگان به عنوان کمک به معیشت‌شان در نظر گرفته شده بود، در نهایت دولت تنها با 28 میلیارد آن موافقت کرد. ( که دولت همین را هم به رزمندگان نداد ؟!)
چرا با نجات اسلام و ایران مخالفت می کنید ؟!
آیا اسارت را بر آزادگی ترجیح می دهید ؟!
و یا اینکه غیر از اسلام و ایران به چیز دیگری می اندیشید ؟!






تصويب لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي

در بند «ط» ماده (44) قانون برنامه پنجم توسعه، چنین حکم شده است که دولت نسبت به ساماندهی و برقراری مستمری بسیجیان و رزمندگان معسر دوران دفاع مقدس اعم از بسیجیان تحت فرماندهی سپاه پاسداران، کمیته انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی اقدام نماید.

اما با گذشت بیش از یک ‌سال از شروع این برنامه، هنوز اقدام جدی در این خصوص صورت نپذیرفته و حتی در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز این مهم مغفول مانده است. در طرح حاضر سعی شده تا با بازنگری در بند مزبور، سازوکار اجرای آن فراهم گردد. به نظر می‌رسد بند «ط» ماده (44) خود به تنهایی گویا و کافی بوده و از طریق تصویب آیین‌نامه توسط دولت قابل اجرا باشد.

سابقه قانونی

در قانون بودجه سال 1390 در ردیف 2-550000 قانونگذار کمک به رزمندگان معسر دارای بیش از یک سال حضور در جبهه و جانبازان معسر بین 5 تا 24 درصد را مدنظر قرار داده و مبلغی معادل ششصد میلیارد ریال را به اجرای آن اختصاص داده است. همچنین در قانون بودجه سال 1391 نیز در همین ردیف مبلغ یکهزار میلیارد ریال در این راستا تصویب شده است.

در لایحه بودجه سال 1392 اعتبارات اجرای این بند ذیل ردیف‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مبلغ نهصد و هشتاد میلیارد ریال پیشنهاد و به تصویب رسید. همچنین در مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ذیل جدول 19 (توزیع اعتبارات موضوع در بند «3-13» قانون بودجه) در ردیف 5 با عنوان رزمندگان معسر (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده شده است.

نقاط قوت

مسلماً عدم حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در کنار خانواده‌هایشان ضررها و نقصان‌های مالی و اقتصادی را متوجه ایشان نموده و همچنین بسیاری از عوارض ناشی از جنگ پس از این دوران و به مرور زمان ایجاد شده که برخی از آنها از طریق کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل اثبات و پیگیری نمی‌باشد، فلذا این قشر را در ادامه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی معمول دچار مشکل می‌نماید؛ بنابراین لحاظ کردن مستمری برای رزمندگان معسر در جهت حمایت از ایشان امری ضروری به نظر می‌رسد.
http://mkhakpour9.persianblog.ir
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: