به‌روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
logo
تازه های سایت
کد خبر: ۲۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
نامگذاری سال، هم‌چون تعیین مقصد برای یک سفر یک‌ساله است و به مثابه یک سنجه و مقیاس در توزین و اندازه‌گیری عملکرد و برنامه‌های مسئولان به‌کار می‌آید.
صادق رئیسی کیا- بیگمان یکی از حرکتهای اجتماعی ارزشمند که در ساختار مدیریتی کشور در سالهای اخیر شکل گرفته و نهادینه شده است جهت دادن به حرکت مردم و دولت از طریق نامگذاری سال بهوسیله مقام رهبری است.

نامگذاری سال، همچون تعیین مقصد برای یک سفر یکساله است و به مثابه یک سنجه و مقیاس در توزین و اندازهگیری عملکرد و برنامههای مسئولان بهکار میآید.

در سال ۱۳۹۷ به صفحه حمایت از کالای ایرانی در منظومه اجتماعی و اقتصادی نامگذاری سالهای اخیر رسیدیم.

صنعت ورزش میتواند با بهرهگیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بینظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال به اشکال زیر، نقش آفرین باشد:

۱- در وهله نخست ضرورت دارد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هئیتهای ورزشی، باشگاهها، فدراسیونها و دیگر اجزا و سازمانهای ورزشی، برنامهریزی مؤثر و منسجمی را بهعمل آورد و آنها را در این جهت هم افزا و همسو کند.

۲- وزارت ورزش و جوانان بایستی به ساماندهی و مدیریت بازار کالای ورزشی ایرانی نیز اهتمام ورزد. در این راستا همکاری با وزارت صنعت و معدن و تجارت و نیز گمرک ایران جهت تدوین فهرست اقلام ورزشی وارداتی و شناسایی تولیدکنندگان ایرانی آنها و در نهایت حمایتهای تعرفهیی یا ممانعت از واردات آنها و....اقدام کند.

۳- حجم قاچاق کالا در صنعت ورزش، مورد ارزیابی و شناسایی دقیقتر از سوی وزارت ورزش قرار گیرد و به ویژه در مواردی که باعث آسیب به تولیدکنندگان ایرانی میشود مبارزه جدیتر با آن در دستور کار قرار گیرد.

۴- چهرههای ورزشی بیش از پیش به مصرف کالای ایرانی اهتمام ورزند و هممیهنانمان را نیز ترغیب به مصرف کالای ایرانی کنند. تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران نیز به استفاده از چهرههای ورزشی داخلی و همکاری با باشگاههای ورزشی در این مسیر ترغیب شوند.

۵- باشگاههای بزرگ به ویژه باشگاههای ورزشی دولتی همچون پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی با توجه به فراوانی هواداران و نفوذ و سرمایه اجتماعی بالایی که دارند برنامه مدونی در جهت همکاری با تولید کنندگان ایرانی برای ترویج مصرف کالای ایرانی تدوین و اجرا کنند.

۶- در جهت ارتقای کیفیت کالای ورزشی ایرانی، بیش از پیش به استانداردسازی کالاهای ورزشی از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران اهتمام شود.

۷- حمایت کالای ایرانی به معنی حمایت از تولیدکننده ایرانی است فلذا اهمیت دارد که همراه با حمایت از کالای ایرانی به شناسایی و رفع موانع تولید و برطرف کردن دغدغههای تولیدکنندگان در همه ابعاد از جمله مالیاتی و تامین اجتماعی و امنیت سرمایه گذاری و... توجه ویژه شود.

۸- فدراسیونهای ورزشی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، طی یک برنامه منسجم و مدون به انعقاد قرارداد با شرکای تجاری و حامیان مالی ایرانی و تامین نیاز رشتههای ورزشی تحت مدیریت خود از تولیدکنندگان ایرانی، اولویت بدهند و حمایت از کالای ایرانی را ترویج و تبلیغ کنند.

۹- به لزوم ایجاد و تقویت چرخه اقتصادی و تجاری باشگاههای ورزشی که نمونهای از آن را باشگاه سپاهان اصفهان در دست اجرا دارد اهتمام جدی شود. در این چرخهها تولید کنندگان ایرانی فضا و فرصت مناسب برای معرفی و فروش محصولات خود با استفاده از سرمایه اجتماعی باشگاههای ورزشی در یک بازار تعاملی را بهدست میآورند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: