logo
کد خبر: ۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی برگزار شد؛
هر سال در دهه آخر ماه صفر، عطر سیب موسسه فرهنگی موتلفه اسلامی را فرا می گیرد، جایی که هر ساله شاهد برپایی خیمه عزاداری اهل بیت(ع) است. برگزاری روضه دهه آخر صفر رسمی است که موتلفه ای ها سالهاست آن را انجام می دهند و در این ماه با دعوت از سخنرانان کشوری ضمن عزاداری برای اهل بیت(ع) سعی در افزایش بصیرت در جامعه را دارند تا بار دیگر این حزب ریشه دار نشان دهد محور همه کارهایشان برای دین است و عشق به ولایت دارند. حجج اسلام ابوترابی،کازرونی، رئیسی و سعیدی سخنران های چهار شب اول این مراسم بودند.كه مهمترين محورهاي مطرح شده توسط آنان در اين گزارش پيش رو داريد.

گزارش از: مصطفی حسینی
 اشاره: هر سال در دهه آخر ماه صفر، عطر سیب موسسه فرهنگی موتلفه اسلامی را فرا می گیرد، جایی که هر ساله شاهد برپایی خیمه عزاداری اهل بیت(ع) است.
برگزاری روضه دهه آخر صفر رسمی است که موتلفه ای  ها سالهاست آن را انجام می دهند و در این ماه با دعوت از سخنرانان کشوری ضمن عزاداری برای اهل بیت(ع) سعی در افزایش بصیرت در جامعه را دارند تا بار دیگر این حزب ریشه دار نشان دهد محور همه کارهایشان برای دین است و عشق به ولایت دارند.
حجج اسلام ابوترابی،کازرونی، رئیسی و سعیدی سخنران های چهار شب اول این مراسم بودند.كه مهمترين محورهاي مطرح شده توسط آنان در اين گزارش پيش رو داريد.


محور سخنان حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی معاون قوانين مجلس و عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان
خداوند متعال انسانها را به دو گروه، با دو جهت گیری متمایز تقسیم می کند. گروهی بر اساس نوع شناخت ، معرفت خویش و جهان بینی محدود، تمام توجه خود را معطوف به عالم دنیا و جهان طبیعت نموده اند و برای رسیدن به آمال ها و آرزوهای خود در حصار این عالم تلاش می کنند اما در مقابل انسانهایی هستند که با نگاه به ملکوت، عالم طبیعت را نردبانی برای رسیدن به حیات و سعادت تلقی می کنند.

ویژگی های انسانهای مادی:
تمام تلاش خود را برای رسیدن به هوا و هوس و تمایلات دنیوی دارد و در این راه عجول است.
تمام اهداف خود را در عالم دنیا می بیند.
تمام عزم و اراده خود را صرف دنیا می کند و به فکر آرزوهای ناپایدار خود است.
هیچ انسان طالب دنیایی نیست که به همه آمال و آرزو های خود رسیده باشد زیرا ظرف عالم دنیا محدود است، افرادی که صاحب قدرت و ثروت هستند و تنها به دنیا فکر می کنند به برخی از آرزوهای دنیایی خود می رسند و به بسیاری از آرزوهای خود دست پیدا نمی کنند.

ویژگی های انسانهای معنوی:
نگاه خود را به عالم دنیا محصور نموده اند و از نعمتهای خدای سبحان استفاده کرده و به سرمایه های ماندگار و ابدی تبدیل نمودند.
از عالم دنیا بهره می گیرند تا خدا گونه شوند.
انسانهای خدا گونه به قله های سعادت می نگرند و در دامنه کوه به سوی قله پیش می روند.

سعی و تلاش مناسب با اراده:
اگر ملت اراده کرده که در مقابل استکبار جهانی بایستد و از حیثیت اسلامی و ملی خود دفاع کند و زمینه اقتدار ملل اسلامی را در لبنان،فلسطین ، عراق و دیگر اقصی نقاط جهان فراهم آورد باید سعی مناسب با این هدف داشته باشد.
سعی دانشمندان شهیدی همچون تهرانی مقدم ، احمدی روشن و دیگر دانشمندان شهید جمهوری اسلامی فراتر از دیگر دانشمندان جهان است زیرا سعی و تلاش این دانشمندان شهید سعی خدا محوری و عاشورایی بوده است.

هدف انقلاب اسلامی:
هنر انقلاب اسلامی تربیت انسانهایی همچون این دانشمندان خدا محور است. محصول انقلاب اسلامی پیروزی بر آمریکا در جبهه های مختلف است اما محصول نهایی و بالاتر انقلاب تربیت انسان هایی است که به قرب الهی نائل شوند.
بسط عدالت در جهان از اهداف انقلاب اسلامی ایران است. انقلاب اسلامی به معنای فرهنگ عاشورا است. جریان بیداری اسلامی بدون تردید به معنای بازگشت به مکتب آزادی بخش عاشورا است.

عاشورا الگو برای آزادی خواهان:
فلسطین امروز از عاشورا سیراب می شود، مقاومت لبنان هستی خود را از عاشورا دارد و عراق حیات خود را مدیون عاشورا است و همه آنها از جویبار عاشورایی انقلاب اسلامی لبریز هستند و سیراب می شوند.
جریان بیداری اسلامی بدون تردید به معنای بازگشت به مکتب آزادی بخش عاشورا است.

محور سخنان حجت الاسلام و المسلمين کازرونی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه كرج
عزت یکی از اصولی است که انسان ها به نوعی طالب آن هستند و آرزوی همیشگی عده ای از انسانها است که عزیز باشند، در مقابل عزت، ذلت قرار دارد که با عث هلاکت انسانها است.
منشاءعزت:
هیچ مفهومی در عالم قابلیت تکیه دادن،اعتماد کردن و دل بستن را ندارد، تنها منبعی که عزت بخش بوده و خودش عزیز است و اعزاز دیگران از این منبع نشات می گیرد خداوند متعال است.
تنها منبعی که غبار، نابودی، فنا، هلاکت، تغییر، تبدیل در او دیده نمی شود خداوند متعال است.
هر کس خواهان عزت و بزرگی و شکست ناپذیری است باید به سمت خداوند حرکت کند. هر کسی می خواهد  به منشاء عزت دست پیدا کند به دو محور باید توجه کند : 1- قولی 2 - رفتاری
محور قولی به معنای سخن مطهر و پاکیزه است. اگر هر کسی جای سخن و کلام اش را بداند و سپس بگوید بسیاری از مشکلات حل می شود.
راه صحیح و در مسیر خداوند متعال نیاز به سخن پاکیزه و طیب و عمل صالح دارد.

منشاء ذلت:
 اگر انسان به مال و ثروت و تعلقات دنیوی دل ببندد نابود می شود.
تاکنون هیچ کسی به خاطر قدرت و ثروت مادی سرپا نمانده است و پیوند با این افراد موجب عزت نمی شود.
امروز باید ادبیات دینی وارد سیاست شود و سخن سیاسیون باید از دین باشد، خزیدن    و رفتن به سمت ملحدان عالم به کسی عزت نمی دهد.
باید به ذلت ها و خواری های دنیا در تاریخ نگاه کرد و درس عبرت گرفت. حسنی مبارک روزگاری با فخر دیوار آهنی در مقابل مردم غزه کشید اما امروز می بینیم از او چیزی نمانده و به ذلت رسیده است.
حرکت در مسیر صاحبان قدرت و ثروت راه بن بست و به ذلت رسیدن است. باید برای انسانیت خود شرف و قداست قائل شویم.

مسیر انحراف و رسیدن به ذلت:
در طول سالهای پس از انقلاب  افراد منحرفی را در پست های مختلف به نظام ما تحمیل کردند که ضربه بزنند و با وجود اینکه آسیب هایی هم زدند اما نتوانستند حرکت انقلاب را دچار وقفه کنند.
اصول انقلاب اسلامی بر اساس استقلال و عزت نفسیر و تنظیم شده است و توطئه های بسیاری بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اما دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید و هلاک خواهند شد. جوانه های انقلاب در حال رویش است و درخت کهن انقلاب به رشد خود ادامه می دهد.

حزب موتلفه اسلامی نماد تبعیت از ولی فقیه زمان:
تنها جمع سیاسی و عبادی کشور که می تواند ادعا کند از از روز جرقه خوردن انقلاب تا به امروز پا به پای ارزشهای انقلاب حضور داشته و هیچگاه رخوت و خمودی نداشته، حزب موتلفه اسلامی است. حزب موتلفه اسلامی از سال 1341 تا به امروز همواره از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تبعیت کرده و زبانزد عام و خاص است.حزب موتلفه اسلامی حزبی ریشه دار و عمیق است . امروز انقلابی شدن کار چندان سختی نیست بلکه در زمان طاغوت انقلابی بودن سخت بود.

 انتخاب مسیر صحیح:
ایمان، ایستادگی و استقامت ما مهم است. امروز که کار در دستان ما است باید مسیر صحیح و حق را انتخاب کرد و زمانی دشمنی دشمنان تمام می شود که ما از مسیر حق رویگردان شویم.
خداوند متعال همه ملحدین و توطئه گران را به سزای اعمالشان می رساند و آینده آنها ذلت است اما به اهل ایمان امید داده است که با دست غیب کمک می کند.
محور سخنان  حجت الاسلام والمسلمين رئیسی معاون اول قوه قضائيه و عضو مجلس خبرگان
دعوت به حق:
قطب نما و مدار زندگي انسان با بصيرت، حق است. آنچه كه انسان ها در زندگي و حياتشان به آن دعوت شده اند، دعوت به حق است كه در آيات نوراني قرآن، نزول كتاب آسماني كامل براي هدايت انسان از جانب وجود مقدس پروردگار متعال و رسالت رسولان به آن تاكيد شده، براساس حق بوده است. انسان براساس حق، موضع گيري و حركت مي كند و رمز اين كار، تقواي الهي و پروا از خدا داشتن است كه در اخلاق و عمل باعث مي شود انسان‌ها را حفظ كرده و به عمل باطل گرفتار نشوند.

انواع حق:
حق مطلق: از اسامي ذات مقدس حضرت حق است كه در مقابل اين حق مطلق، باطل وجود ندارد زيرا جلوه هر آنچه كه در عالم وجود دارد، جلوه حق است و در مقابل اين حق مطلق، عدم وجود دارد نه باطل.
حق به عنوان رحمت: آنچه كه به عنوان شيء در نظام هستي وجود دارد، جلوه رحمت خداوند است كه در مقابل اين رحمت غضب وجود ندارد بلكه عدم وجود دارد. در واقع هر چه در عالم وجود دارد جلوه رحمت حضرت حق است و زماني كه حق به عنوان افعال، جلوه در فعل كند، آنگاه گفته مي شود كه در مقابلش باطل است.
انسان براساس حق خلق شده است . خداوند متعال، كره زمين را خلق كرده و نظام آفرينش را براساس حق قرار داده است. در واقع كره زمين براي اين خلق نشده كه انسان دچار باطل و معصيت شود بلكه براي اين است كه انسان بندگي خدا را كند و در خط عبوديت و بندگي حق حركت كند.
نظام هستي، باطل را نمي تواند بپذيرد زيرا جريان نظام هستي براساس حق است . همان‌طور كه دستگاه هاضمه انسان غذاي مسموم را نمي پذيرد، زيرا باطل است، بنابراين بايد گفت كه اگر سخن، راه، اخلاق، حكومت و جريان سياسي براساس باطل شكل بگيرد؛ بناي آفرينش كه براساس حق به وجود آمده، آن را نمي پذيرد.
مشخصه های نظام دینی:
جامعه ديني دو مشخصه اساسي دارد:
اولين مشخصه جامعه ديني و اسلامي اين است كه در راس اين جامعه حاكميتي باشد كه به امضاي شارع مقدس رسيده و براساس حق باشد. همانطور كه ما حكومت حق را حكومت پيامبر مي دانيم. به عنوان مثال در جامعه قبل از رنسانس به نام دين حكومت مي كردند ولي جامعه و نظام آنها، ديني نبود.
دومين مشخصه نظام ديني اين است كه تمام روابط در اين جامعه براساس دين و آموزه هاي ديني باشد. بنابراين بايد گفت كه اگر اين دو مشخصه در يك نظام وجود داشته باشد، آن نظام، نظام ديني است.
امروز به بركت انقلاب اسلامي و حضور مردم و هدايت امام(ره) و وجود گوهربار مقام معظم رهبري نظام ما، نظام ديني و نظام بر حق است.

ویژگی های گفتمان امامت و ولایت:
اولين ويژگي گفتمان امامت، به خدا دعوت كردن واجتناب دادن مردم از طغيان فردي و تابع طاغوت ها و طغيان گران است. در واقع در اوج بندگي و دلدادگي به خدا و تحت تاثير ارزش هاي ديني قرار گرفتن و سلوك بندگي و خواندن مردم نه به سوي خود بلكه به سوي خدا، دين و ارزش‌هاي الهي است. دومين ويژگي گفتمان امامت و ولايت، عدالت اجتماعي است يعني روابط مردم با خدا و روابطشان با يكديگر براساس، عدالت باشد.
يكي از دلايلي كه انسان ها، خدا، قرآن و پيامبر را نمي پذيرند اين است كه انسان براساس فطرت خداخواه و حق خواه و عدالت خواه است و هرگاه انسان فطرت را در خود از بين برد و اگر به دلايلي فطرت انسان ها بيدار نبوده و خفته باشد؛ در اين صورت خداپرست و خداخواه نخواهد بود و نهايتا آهنگ عدالت خواهي و حق پرستي در او از بين مي رود.

فطرت بیدار در انسان ها:
فطرت بيدار باعث مي شود كه انسان؛ خداخواه و حق خواه شده و امر به معروف ونهي از منكر را انجام دهد.
در قرآن كريم، به انسان تاكيد بسياري شده و انسان ها بايد تعقل و تدبر و انديشه كنند. اگر انساني نابينا باشد اشخاص را تشخيص نمي دهد ولي اگر چشم دلش كور باشد، منفعت واقعي خود را نمي بيند، دوست و دشمن را نمي شناسد لذا بنا به اين دلايل است كه در قرآن هم تاكيد شده كه انسان ها بايد اهل بصيرت باشند.
در زيارت نامه اربعين امام حسين(ع) مي‌خوانيم كه امام حسين(ع) به دليل اين كه مردم از جهالت نجات پيدا كنند و قدرت تعقل، تفكر و بصيرت داشته باشند و راه درست را تشخيص داده و دشمن خود را بشناسند، جان خود را فدا كرد. بنابراين بايد گفت كه اگر انساني قدرت تحليل پيدا كند و راه درست را بشناسد، دشمن هرگز به او نزديك نخواهد شد.

 تبعیت از ولی فقیه
 برای به انحراف نرفتن:
آنچه كه امروز براي جامعه اسلامي وديني ما مهم است، اين است كه بدانيم ولايت و ولي فقيه جامع الشرايط كه در راس اسلام است، چه سمت و سويي دارد و بايد بدانيم كه هرگونه زاويه گرفتن با ولايت فقيه، زمينه سقوط و انحراف را ايجاد مي‌كند. اگر اين زاويه ايجاد شد، در واقع اين زاويه اول انحراف است.

هدف ابا عبدالله الحسين(ع)
 احیا و عینیت بخشیدن به دین :
احياي دين و عينيت بخشيدن به دين در زندگي انسان راه معلوم است؛ در واقع اين هدف اباعبدالله الحسين(ع) بوده و همواره اين خون زنده است و اگر انسان ها فطرت‌هايشان را سالم نگه داشته باشند، خون عدالتخواهي و حق طلبي در جوامع بشري زنده خواهد شد. زماني كه انسان به جايي رسيد كه حرف را گوش نمي كند، در واقع بايد گفت كه فطرت را در حجاب غليظي قرار داده است كه قلب دارد ولي فهم ندارد و گوش دارد ولي شنوايي در آن نيست. بنابراين اگر انسان ها، فطرت‌شان بيدار بود حتما زير بار ظلم نخواهند رفت. در واقع بيداري اسلامي كه امروز در كشورهاي اسلامي ايجاد شده به بركت انقلاب اسلامي و پيام روشنگرانه و بيدارگرانه مقام معظم رهبري است. دشمنان بايد بدانند كه اين بيداري اسلامي كه به بركت انقلاب اسلامي ايجاد شده با كشتن از بين نمي رود.

حرکت در مسیر حق:
ان شاالله خداوند توفيق بدهد كه معرفت و دلدادگي پيدا كنيم و حق خواه و حق گرا باشيم. انسان‌هايي بودند كه حق را شناختند و افرادي هم حق را نشناختند زيرا مظاهر مادي و دنياخواهي نگذاشت كه به حق گرايش پيدا كنند و افرادي هم كه به حق گرايش پيدا كردند متاسفانه تا آخر راه مقاومت نكردند و دچار چرخش شدند زيرا در اين مسير ثبات قلب ودل مهم است.
دشمنان با به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌يي جوان كشور قصد دارند جريان هسته‌يي را متوقف كنند. دشمنان بايد بدانند كه اين خيالي باطل است و اين راه توسط جوانان ما ادامه مي‌يابد و ترديدي در اين نيست واين ملت ان شاالله بدون ترديد ازعاملان اين جنايت انتقام خواهند گرفت.
محورهای سخنان حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدینماينده ولي فقيه در سپاه
مقدمه:
تاريخ، آينه تمام نماي عملكرد امت ها، دولت ها، شخصيت ها و انقلاب ها بوده و نشان مي دهد برخي از امت ها در مقاطعي خوش درخشيده و در مقطعي ديگر رجعت كرده و نتوانستند اقتدار خود را حفظ كنند.

سه انقلاب بزرگ توحیدی در تاریخ:
قرآن به تفصیل انقلاب موسی بن عمران را تحلیل می کند، انقلاب موسی بن عمران در مقطعی دارای درخشش بود اما بعدا مهر ذلت بر پیشانی آن امت زده شد و امت او دچار رجعت شدند.
انقلاب پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام باعث شکوه و عزت شد، امت پیامبر در صدر اسلام به عنوان امت برگزیده انتخاب شدند اما در زمانی که دچار چرخشش شدند و رجعت پیدا کردند ، دچار افول و سقوط آن امت شد. سندهای زیارت عاشورا، وارث و اربعین نشان می دهد آن امت دچار رجعت و چالش شد و نتوانست مسیر حق را ادامه دهد و با امیر المومنین علی (ع) که حق بود بیعت نکردند.
انقلاب اسلامي  ایران سومين نوع از انقلاب هاي توحيدي است. بعد از گذشت 33 سال از عمر انقلاب اسلامي اين انقلاب از اصول اركان و مباني خودش دور نشده و تغييري در آن حاصل نشده بود.
در انقلاب اسلامی البته آسيب وجود داشته و در آن رجعت توسط برخي افراد شروع شد، ولي نظام واكنش نشان داده و اصول خود را حفظ كرده است؛ لذا انقلاب اسلامي براساس همان اصول و مباني كه حضرت امام(ره) پايه گذاري كرده بود، برقرار است.

فراز و نشيبهاي گذشته تاريخ
تصادفي، جبري و یا قانونمند :
در اين خصوص سه نظريه وجود دارد:1- تحولات تاريخي يعني صعود و سقوط انقلاب ها تصادفي است.
2- جبري است؛ اعم از جبر مذهبي كه پايه گذار آن اشاعره بودند و جبر تاريخي كه معتقد است انسان در برابر تاريخ نمي تواند كاري انجام دهد.
3- در قانونمند بودن تغييرات و تحولات تاريخي دلالت كرده و همه چيز را براساس قاعده و قانون مي سنجد كه اين مورد تاييد قرآن نيز بوده و علت ارجاع قرآن به تاريخ به علت قانونمند بودن حوادث است.

 عناصر قانون مند بودن
حوادث تاریخی:
حوادث تاريخ قانومند است، قوانين حاكم بر تاريخ ثابت است، تاريخ منبع بزرگي براي شناخت امت ها و سنت الهي است و انسانها در حوادث تاريخ نقش مهمي دارند كه ارجاع قرآن به تاريخ دليل اين مدعا است.
اراده انسانها در تحولات مثبت و منفي نقش دارد. اگر روز نهم دي ماه سال 88 مردم به صحنه نمي آمدند و اين حماسه را خلق نمي كردند، الان مسير انقلاب يك مسير ديگري را طي مي كرد.

عناصر كليدي در شكل گيري اركان نظام توحيدي:
مهمترين و زيربنايي ترين عنصر انقلاب توحيدي عنصر رهبري الهي است؛ چرا كه اصل نبوت اصل امامت و اصل غيبت هرسه مستلزم وجود رهبري الهي است.
در زمانهایی راي نمي تواند رهبري الهي انقلاب توحيدي را مشخص كند، قانون و رهبري الهي جز تكليف و لطف حضرت حق بوده و قانوني خوب است كه بتواند تا بينهايت مصونيت داشته و انسان را بپوشاند، ولي انسان از انجام آن عاجز است.
ركن اول در حاكميت ديني رهبري الهي بوده و مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي كه ارمغان حضرت امام (ره) بود، همين رهبري الهي است.
خداي خالق خداي شارع هم هست . همان خدا بايد رهبر تعيين كند، ولي شيطان و شيطانيان خالقيت را قبول داشته و شارع را قبول ندارند كه افرادي همچون؛ ژان ژاك روسو، سروش و... از اين دسته بوده و اختلاف را با سكولارها نيز برهمين مسئله است.
دومين عنصر كليدي انقلاب توحيدي شريعت است . شريعت يعني قانون خدا كه نسخه كامل آن به وسيله رسولش به مردم ارائه شده است.
عنصر سوم نقش مردم است. با وجود دو عنصر رهبري الهي و شريعت، حكومت ديني امكان پذير نبوده و شرط كافي نقش مردم است؛ چرا كه رهبري و شريعت براي مردم است نه براي ديگري.
قوي ترين و معتقد ترين افراد به جمهوريت نظام دين مداران هستند. نقش مردم مشروعيت بخشي به ولايت نيست؛ بلكه فعليت بخشي به ولايت است، در طول تاريخ نقش مردم توليد قدرت براي رهبري بوده است.
خداوند از رهبري ارائه مكتب، عمليات سازي و پاسداشت از آن مكتب را خواستار شده و در مقابل از ملت شناختن رهبري محبت به رهبري و اطاعت از رهبري را خواسته است.

تولید قدرت توسط مردم برای رهبری:
انسان؛ حق انتخاب رهبري حق يا رهبري باطل را دارد، در صورتي كه انسان به دنبال حق باشد، بايد از رهبري حق پيروي كند و سكوت و توقف در اين مسير جايز نيست و به تعبيري بايد توليد قدرت كند براي رهبري. توليد قدرت مردمي در روز نهم ديماه 88 تجلي يافت . يكي ديگر از مهمترين عرصه هاي توليد قدرت براي رهبري پاي صندوق هاي راي است كه البته بايد دقت شود كه راي در كدام صندوق و به نفع كدام طرف صورت مي گيرد. پيوستگي بين رهبري مكتب اسلام و مردم عامل اصلي اقتدار و عزت و عظمت ملت ايران است ،  تا مادامي كه اين سه ركن با هم باشد، انقلاب اسلامي ايران ماندگار خواهد بود و انشاء الله اين وحدت و پيوستگي، انقلاب اسلامي ما را با انقلاب جهاني امام عصر پيوند خواهد داد.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: